YouTube este considerat cel mai mare canal de continut video din lume si este al doilea cel mai mare motor de cautare din lume – dupa Google, evident. Se spune că intr-un minut se incarcă 72 de ore de continut video.

Pentru a te putea promova pe YouTube ai nevoie in primul rand de un video. Acest video nu trebuie să fie făcut neaparat de un studio video profesional.

Din 2006, de cand Google a cumpărat YouTube, s-a inceput integrarea serviciului de reclame platite de pe YouTube in Google Ads. Pentru a te promova pe YouTube este obligatorie inscrierea companiei tale in Google Ads.

Privite ca instrument de marketing, metodele de promovare video pe YouTube sunt esentiale pentru orice business care alege să se apropie de consumatori prin intermediul mediului online. Odată cu cresterea numărului de vizualizări pe YouTube, acestia au sansa să-si imbunătească si vizibilitatea online.

De ce este important să folosim promovarea pe YouTube?

-YouTube este al 3-lea cel mai accesat website din intreaga lume si al 2-lea cel mai folosit motor de căutare;

-este cea mai mare platforma de video sharing din lume;

-are 800 milioane vizitatori unici si peste 4 miliarde de videoclipuri accesate zilnic;

-intr-un minut, YouTube are 2.8 milioane vizualizări;

-este disponibil pe dispozitive mobile;

-videoclipurile insumează 90% din traficul web actual;

-un videoclip bun poate să crească instant traficul pe site si poate genera link-uri diversificate si de calitate.

YouTube nu este strict un canal de performance marketing, dar consolidează intreaga strategie online si ajută la obtinerea performantei pe termen lung.

Promovarea pe Youtube se poate face prin intermediul a 3 tipuri de reclama: in-stream, in-display si in-search.

Referitor la reclama in-stream, clipul tau video poate aparea inainte de video-ul dorit de utilizator. Pentru relevanta, utilizatorului i se ofera cinci secunde pentru a lua hotararea de a vizualiza sau nu intreaga reclama.

Dupa acest interval de timp, utilizatorul va putea opta pentru inchiderea reclamei prin apasarea butonului Skip ad. 

Avantajul acestui tip de reclama este ca taxarea va fi realizata pe vizualizare doar în momentul în care utilizatorul vizioneaza reclama ta pana la final sau cel putin 30 de secunde. Aceasta modalitate de plata poarta denumirea de CPV de la Click-per View.

In-display video ad reprezinta modalitatea prin care reclama ta poate fi afisata în partea dreapta a clipului care ruleaza, in sectiunea 

Video-uri asemanatoare. De asemenea, miniatura reclamei tale poate fi afisata si în reteaua de dislay a partenerilor Google. In cazul în care folosesti acest tip de reclama, clipul tau va fi afisat în functie de categoriile alese de tine.

Vei plati de fiecare data când cineva va dori sa urmareasca clipul dupa ce a dat click pe anuntul tau din partea dreapta.

Chiar daca aceasta taxare este CPC (cost-per-click), nu esti obligat sa platesti în cazul în care utilizatorul a dat click pe reclama, dar nu a început rularea clipului tau.